Γιώργος Πανώργιας

 Marketing Manager ROTA AE

H Rota είναι ο µεγαλύτερος εκθεσιακός φορέας στην Ελλάδα. Στα χρόνια της ελληνικής οικονοµικής κρίσης ποια στρατηγική ακολούθησε;

H ROTA, µέσα από τη παρούσα οικονοµική συγκυρία, ακολουθώντας µια συγκροτηµένη και καλά σχεδιασµένη στρατηγική κατόρθωσε και κατορθώνει να διατηρεί την πρωτοπορία στην ελληνική εκθεσιακή αγορά. Βασικό συστατικό της στρατηγικής αυτής ήταν η προσαρµοστικότητα και ο έγκαιρος επανασχεδιασµός των εκθέσεών της, από µηδενική βάση και σε όλα τα επίπεδα, λαµβάνοντας υπόψη τις νέες συνθήκες της αγοράς, παρακάµπτοντας τις πρακτικές και τις τακτικές της προ κρίσης εποχής.

Βλέπετε προοπτική ανάπτυξης στον χώρο;

Μας αρέσει πάντα να βλέπουµε το ποτήρι µισογεµάτο. Άρα, και στη περίπτωση των εκθέσεων ισχύει το ίδιο. Οι εκθέσεις κα ειδικά οι κλαδικές, είναι άρρηκτα συνδεδεµένες µε την αγορά. Εποµένως, επηρεάζονται και αυτές θετικά η αρνητικά ανάλογα µε την κατάσταση στην ευρύτερη οικονοµία. Πιστεύουµε, λοιπόν, ότι πρέπει να ακολουθηθούν εκείνες οι σταθεροποιητικές πολιτικές που θα βοηθήσουν να αποκατασταθεί σε έναν σηµαντικό βαθµό η ψυχολογία της αγοράς και τότε θα µπορούµε να µιλάµε για ανάπτυξη στον συγκεκριµένο χώρο ή σε οποιονδήποτε χώρο. Να σηµειώσω εδώ ότι ορισµένες αγορές έχουν αρχίσει να δείχνουν σηµάδια βελτίωσης, µε αργούς, όµως, ρυθµούς.

Ποια θεωρείτε ότι είναι τα σηµαντικά στοιχεία για µια πετυχηµένη διοργάνωση έκθεσης;

Ο χώρος, ο χρόνος, οι συµµετέχοντες (εκθέτες και επισκέπτες) και η ανάγκη. Αυτά είναι τα τέσσερα σηµαντικά στοιχεία για µια επιτυχηµένη εµπορικά έκθεση. Ο χώρος, το εκθεσιακό κέντρο δηλαδή, πρέπει να πληροί όλες τις προϋποθέσεις και να έχει τα χαρακτηριστικά εκείνα που θα βοηθήσουν σε όλα τα λειτουργικά και οργανωτικά θέµατα. Ο κατάλληλος χρόνος είναι πολύ σηµαντικός έτσι ώστε να εξυπηρετεί η χρονική στιγµή τις εµπορικές ανάγκες των εκθέτων και των επισκεπτών. Οι κατάλληλοι, ποιοτικά και ποσοτικά, συµµετέχοντες, τόσο εκθέτες όσο και επισκέπτες, είναι το πιο θεµελιώδες από τα τέσσερα στοιχεία, διότι αυτοί θα καθορίσουν µε τη συµµετοχή τους το τελικό αποτέλεσµα. Και, τέλος, η εµπορική ανάγκη οι εκθέτες να θέλουν να βρουν αυτούς τους επισκέπτες και οι επισκέπτες να δουν αυτό που ψάχνουν ώστε να συναφθούν συµφωνίες για δουλειές κατά τη διάρκεια της έκθεσης.

Η Rοtα για πολλά χρόνια οργανώνει το Ναυτικό Σαλόνι Αθηνών, που δυστυχώς τελευταία έχει συρρικνωθεί λόγω κρίσης. Τι έχετε να µας πείτε για τη φετινή διοργάνωση;

Η φετινή διοργάνωση µας εξέπληξε όλους πολύ ευχάριστα. Από το 2014 και µετά, χρονιά που η έκθεση επέστρεψε µετά από απουσία 3 χρόνων, η πορεία της είναι όλο και πιο ανοδική. Φέτος τον Νοέµβριο κάλυψε από άκρη σε άκρη όλο τον εκθεσιακό χώρο και υπήρξαν και εταιρείες που δεν µπόρεσαν να εξυπηρετηθούν λόγω αυξηµένης ζήτησης. Στην έκθεση συµµετείχαν και πάλι µετά από χρόνια σηµαντικές εταιρείες σκαφών, και αυτό βέβαια τόνωσε το ενδιαφέρον των επισκεπτών ακόµα περισσότερο. Η επισκεψιµότητα και το αγοραστικό ενδιαφέρον κινήθηκε σε πολύ υψηλά επίπεδα και έγιναν πολλές συµφωνίες κατά τη διάρκεια της έκθεσης.

Ναι, η έκθεση ήταν µικρότερη σε σχέση µε τα παλιά καλά χρόνια. Αλλά τι δεν έχει αλλάξει στο εµπόριο γύρω µας τα τελευταία χρόνια; Ευελπιστούµε ότι σύντοµα θα την κάνουµε και πάλι µεγάλη και σπουδαία, όπως αρµόζει σε αυτόν τον κλάδο.

Μήπως η οργάνωση του Ναυτικού Σαλονιού Αθηνών θα έπρεπε να εξελιχθεί σε µια γιορτή της θάλασσας µε περισσότερες συµµετοχές από διαφορετικούς χώρους; Έχετε κάποιες δικές σας προτάσεις που θα θέλατε να µοιραστείτε µαζί µας;

Η κατάσταση στη συγκεκριµένη αγορά για πολλούς λόγους είναι ακόµα ευµετάβλητη. Την παρούσα χρονική στιγµή η έκθεση και ο κλάδος χρειάζεται να πατήσουν ξανά γερά στα πόδια τους µε αργά και σταθερά βήµατα ώστε να αποκτήσουν και πάλι τη δυναµική τους. Μόνο τότε θα µπορούµε να µιλάµε και να σχεδιάζουµε νέα πράγµατα. Ιδέες και όνειρα για το µέλλον υπάρχουν και πάντα θα υπάρχουν, η υλοποίησή τους, όµως, εξαρτάται και από εξωγενείς παράγοντες που τους ορίζει η ίδια η αγορά.

Τι σας χαρακτηρίζει σαν επαγγελµατία αλλά και σαν άνθρωπο;

Πάνω από όλα, τόσο σαν επαγγελµατία όσο και σαν άνθρωπο, µε χαρακτηρίζει µια αφελής αισιοδοξία ότι όλα θα πάνε καλά. Και µε αυτήν τη σκέψη οδηγό παλεύω την κάθε ηµέρα. Ως άνθρωπος της επικοινωνίας θέλω να είµαι όσο περισσότερο επικοινωνιακός και αποτελεσµατικός µπορώ. Πιστεύω, επίσης, πολύ στις συνεργασίες. Ειδικά σε δύσκολους καιρούς. ∆εν τα ξέρω όλα, δεν τα µπορώ όλα, γιατί, λοιπόν, να µην πάρω, ειδικά σε θέµατα δουλειάς, το καλύτερο δυνατό µέσα από µια συνεργασία µε κάποιον που ξέρει και µπορεί καλύτερα.

Κατά την άποψή σας ποια είναι τα στοιχεία του ιδανικού συνεργάτη που θα θέλατε να έχετε δίπλα σας;

Κατά τη γνώµη µου δεν υπάρχει ο ιδανικός συνεργάτης. Υπάρχουν, όµως, ιδανικές συνεργασίες µεταξύ ανθρώπων, που πέρα από γνώσεις και διπλώµατα, έχουν πάνω από όλα πραγµατικές αρχές και αξίες, όπως διάθεση για δουλειά, προθυµία, έµφυτη ευγένεια, σεβασµό, και προσδοκίες σε συνδυασµό µε ελεγχόµενο εγωισµό.

Σύντομο Βιογραφικό

Σπούδασε Marketing Management στο Deree - the American College of Greece, από όπου αποφοίτησε το 1994. Aπό το 1988 έως και σήµερα εργάζεται στην εταιρεία οργάνωσης εκθέσεων ROTA AE, όπου και κατέχει τη θέση του Marketing Manager. Έχει συµµετάσχει στη διοργάνωση περισσότερων από 350 εκθέσεων και συνεδρίων, συγκεντρώνοντας τεράστια εµπειρία στον χώρο της προβολής και οργάνωσης εκθέσεων και εκδηλώσεων τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Συµµετέχει ως µέλος στη Marketing Committee της UFI του µεγαλύτερου κλαδικού φορέα διοργανωτών εκθέσεων σε παγκόσµιο επίπεδο. Κατά το παρελθόν έχει διατελέσει µέλος του ∆ιοικητικού Συµβουλίου της IFBSO (International Federation of Boat Show Organizers) και της Marketing Committee του ίδιου φορέα. Συµµετέχει, επίσης, ως εκπρόσωπός της εταιρείας ROTA ΑΕ στο ΣΕΒ και στον ΣΕΤΤΕ. Στον ελεύθερο χρόνο του ασχολείται µε τη θάλασσα (ιστιοπλοΐα, ψάρεµα).

Επικοινωνία

Λ. Αλίμου 68, Aθήνα, 174 55

T. +30 210 98 20 114

F. +30 210 98 41 130

E. info@plefsimag.gr

Νέα Άρθρα

26 Φεβρουαρίου 2019
26 Φεβρουαρίου 2019

Plefsi Social

©2019 Plefsi. All Rights Reserved. κατασκευη ιστοσελιδας - XTD

Search