Sponsoring αγωνιστικών σκαφών

Η χορηγία στην εμπορική της μορφή (sponsoring) αποτελεί μία σύμβαση όπου μία επιχείρηση παρέχει μέσα (χρηματικά ή εμπράγματα) σε έναν παραγωγό πολιτιστικού έργου (αθλητικό, καλλιτεχνικό κτλ) και οι χορηγούμενοι αναλαμβάνουν την υποχρέωση να χρησιμοποιούν το σήμα και τα αναγνωριστικά στοιχεία του χορηγού.

Η έννοια της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, έρχεται να πλαισιώσει την νομική υπόσταση των χορηγιών και να διαμορφώσει με εμπορικό τρόπο την κοινωνική «ευποιία» που απολαμβάνουν οι χορηγοί, ως το στοιχείο που συμπληρώνει την εταιρική εικόνα της επιχείρησης.
Οι χορηγίες στην αγωνιστική ιστιοπλοΐα ανοικτής θάλασσας είναι μία διεθνής πρακτική στην οποία και βασίζονται τα αγωνιστικά πληρώματα ώστε να ανταπεξέλθουν στα τεράστια έξοδα συντήρησης που απαιτεί ένα αγωνιστικό σκάφος διεθνούς εμβέλειας.

Έτσι, διαπιστώνουμε επιχειρηματικοί κολοσσοί να χρήζονται χορηγοί μεγάλων ιστιοπλοϊκών διοργανώσεων αλλά και άλλοι αντίστοιχου μεγέθους για την χορήγηση μέσων σε σκάφη και πληρώματα. Η VOLVO και η ROLEX είναι οι εταιρείες που κυριαρχούν την δεδομένη χρονική στιγμή στις μεγάλες χορηγίες ανοικτής θάλασσας παγκοσμίως, όμως υπάρχουν χιλιάδες άλλοι χορηγοί για μικρότερες διεθνείς διοργανώσεις ανοικτής θάλασσας, για σκάφη και αθλητές.

Στην Ελλάδα η χορηγία αγώνων ιστιοπλοΐας ανοικτής θάλασσας ή η χορηγία σε σκάφη και πληρώματα αποτελεί μία περίπτωση όπου οι χορηγίες στηρίζονται κατά βάση σε διαπροσωπικές σχέσεις και όχι γιατί οι χορηγοί αντιλαμβάνονται τα ανταποδοτικά οφέλη από το σκάφος το οποίο και καλούνται να συνδράμουν.
Ο χορηγός σε ένα ιστιοπλοϊκό σκάφος ανοικτής θάλασσας μπορεί να προβληθεί σε όλα τα μεγάλα και πολύ εμφανή σημεία του σκάφους όπως η γάστρα και τα πανιά αλλά και σε μικρότερα τμήματα κατάρτι, μάτσα κτλ Επιπρόσθετα η ιστιοπλοϊκή ομάδα μπορεί να φέρει στα ρούχα της το λογότυπο του χορηγού της ή να συμπληρώνει τον τίτλο της με το όνομα του χορηγού στα αποτελέσματα κατάταξης ή στις αναφορές της στην αρθρογραφία ή ακόμη και στις αναφορές της στα μέσα ενημέρωσης. Λοιπά στοιχεία όπως banner, λάβαρα την ομάδος είναι δυνατόν να εμπλουτιστούν με το διακριτικό σήμα του χορηγού. Τέλος ένα μεγάλο κομμάτι είναι η προβολή του χορηγού μέσω των social media της ιστιοπλοϊκής ομάδος ή του σκάφους που χορηγείται. Αναφορές, φωτογραφίες, απλές ανακοινώσεις στο group, συζητήσεις μπορούν να συνοδεύονται από την αναφορά του χορηγού μέσω hashtags ή την επισήμανσή του (tag) μέσα στις ανακοινώσεις.


Τα επικοινωνιακά οφέλη του χορηγού
Ένας χορηγός έχει πολλούς λόγους να είναι χορηγός σε ένα αγωνιστικό σκάφος ανοικτής θάλασσας. Κατ αρχήν θα συνδεθεί το όνομα του χορηγού με ένα premium άθλημα όπως αυτό της ιστιοπλοΐας, αλλά και µε τις αθλητικές αξίες γενικότερα. Με αυτό τον τρόπο οι χορηγοί περνούν στην συνείδηση του ιστιοπλοϊκού κοινού ως μία εταιρεία η οποία προσφέρει κοινωνικό έργο, συμβάλει στην ιστιοπλοΐα αλλά και είναι παρούσα σε μεγάλα ιστιοπλοϊκά event που διοργανώνονται σε όλη την χώρα.

Επιπρόσθετα η χορηγία θα συμβάλει στην διεύρυνση της αναγνωσιμότητας του και στην ενδυνάμωση του brand equity του χορηγού. Ουσιαστικά ένας χορηγός σε ένα αθλητικό γεγονός υψηλής ποιότητας όπως η ιστιοπλοΐα ανοικτής θάλασσας θα μπορεί να συνδέσει το προϊόν του με την καλή ποιότητα, ενισχύοντας το δηλαδή στα μάτια του κοινού ως ένα προϊόν αξιόπιστο και υπεύθυνο.

Η σύνδεση του ονόματος του χορηγού στις επίσημες ιστιοπλοϊκές αθλητικές σελίδες πανελλήνια, η αναφορά του χορηγού στις καταχωρήσεις του Ranking list της Ελληνικής Ιστιοπλοϊκής Ομοσπονδίας και η αναφορά του χορηγού στην προσωπική επικοινωνία στις δηλώσεις και συνεντεύξεις της ιστιοπλοϊκής ομάδος, ενισχύει την σύνδεση του brand name της εταιρείας με υψηλές αξίες ενδυναμώνοντας το profile της τόσο εξωτερικά με τρίτους (πελάτες, επενδυτές, προμηθευτές κτλ) αλλά και εσωτερικά με τους υπαλλήλους και τους μετόχους.


Η επικοινωνιακή σημασία για τα πληρώματα
Η χορηγία για τα πληρώματα και τα σκάφη αγωνιστικής ιστιοπλοΐας ανοικτής θάλασσας αποτελεί μία πρόσθετη πηγή εσόδων τα οποία χρησιμοποιούνται για την βελτίωση και ενδυνάμωση του σκάφους με νέο εξοπλισμό και νέες τεχνολογίες κάνοντας τα πιο ανταγωνιστικά και κατ επέκταση ενισχύει την ανταγωνιστικότητα του αθλήματος

H αθλητική χορηγία προς ένα ιστιοπλοϊκό σκάφος ανοικτής θάλασσας, διευρύνει τον κύκλο της ιστιοπλοΐας καθώς ανοίγει τον κύκλο των επαφών για την ιστιοπλοϊκή ομάδα, δίνει την δυνατότητα για υλοποίηση εκδηλώσεων, αυξάνοντας με αυτό τον τρόπο και την επικοινωνιακή απήχηση της προς το ιστιοπλοϊκό κοινό.

Τέλος η ενίσχυση ενός σκάφους ιστιοπλοΐας για την συμμετοχή του σε αγώνες ανοικτής θάλασσας, θα οδηγήσει ουσιαστικά στην συμμετοχή σε μεγαλύτερο αριθμό events τα οποία διοργανώνονται σε όλη την Ελλάδα κύρια στην περίοδο του καλοκαιριού. Με αυτό τον τρόπο η αθλητική χορηγία ενισχύει έμμεσα τον τουρισμό καθώς η συμμετοχή σε αγώνες αυξάνει την ζήτηση για υποδομές στέγασης, σίτισης, διασκέδασης.

ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΙΜΙΛΙΟ ΑΣΛΑΝΗ
Ο Αιμίλιος Ασλάνης είναι οικονομολόγος, τακτικός αρθρογράφος του blog Amola.gr και αθλητής αγωνιστικής ιστιοπλοΐας ανοικτής θάλασσας του Ναυτικού Ομίλου Θεσσαλονίκης ΝΟΘ

Επικοινωνία

Λ. Αλίμου 68, Aθήνα, 174 55

T. +30 210 98 20 114

F. +30 210 98 41 130

E. info@plefsimag.gr

Νέα Άρθρα

26 Φεβρουαρίου 2019
26 Φεβρουαρίου 2019

Plefsi Social

©2019 Plefsi. All Rights Reserved. κατασκευη ιστοσελιδας - XTD

Search