Το μέλλον της διεθνούς κρουαζιέρας

Το τέλος κάθε οικονομικού και ημερολογιακού έτους αλλά και η αρχή του επόμενου χαρακτηρίζονται από τις σημαντικές αποφάσεις κυρίως στρατηγικής και πολιτικής των μεγάλων οργανισμών (ομίλων και εταιρειών) κρουαζιέρας. Αυτό θεωρείται από τους ειδικούς του χώρου όχι μόνο προσπάθεια καινοτομίας, αλλά ουσιαστικά ανάγκη ανάπτυξης και επιβίωσης, λόγω του ανταγωνισμού και των εξελίξεων στην τεχνολογία της βιομηχανίας της κρουαζιέρας. Όπως για το κινεζικό ζωδιακό ημερολόγιο το 2018 χαρακτηρίζεται το έτος του σκύλου, έτσι και για τη βιομηχανία της διεθνούς κρουαζιέρας το 2018 μπορεί να χαρακτηριστεί το έτος της καινοτομίας.

Το 2017 ορισμένες εταιρείες, αλλά και γενικότερα όμιλοι εταιρειών κρουαζιέρας κυρίως με μεγάλου μεγέθους κρουαζιερόπλοια, ανακοίνωσαν και έθεσαν σε πιλοτική εφαρμογή τεχνολογίες αιχμής που εστιάζονται σε κάθε επιβάτη, ασχέτως του μεγέθους του κρουαζιερόπλοιου. Δηλαδή, ακόμη και στο πιο αχανές κρουαζιερόπλοιο, κάθε επιβάτης θα έχει την ψηφιακή υποστήριξη και όλες, ανεξαιρέτως, τις υπηρεσίες που του προσφέρονται συνεχώς δίπλα του, μέσω είτε ενός διακριτικού μενταγιόν, είτε ενός μοντέρνου ρολογιού χειρός, είτε ακόμη του smartphone του.

Το ζητούμενο για τις εταιρείες κρουαζιέρας είναι –και θα είναι– να βελτιώσουν και την ψηφιακή εμπειρία της κρουαζιέρας για όλους τους επιβάτες τους, γνωρίζοντας τις συνήθειές τους, δημιουργώντας για αυτούς ένα περιβάλλον πολλαπλών επιλογών στην αναψυχή τους εντός και εκτός του κρουαζιερόπλοιου, προσφέροντας ανέσεις χωρίς σκέψη και προβληματισμό.

Η δε ψηφιακή αυτή εμπειρία πηγαίνει ακόμη πιο μπροστά. Ξεκινάει για τον επιβάτη ακόμη και πριν την επιβίβασή του στο κρουαζιερόπλοιο και δεν τελειώνει –κατά κάποιο τρόπο– ποτέ, γιατί συνεχίζεται και μετά το τέλος της κρουαζιέρας του, προσφέροντάς του τη δυνατότητα να ανατρέξει στις αναμνήσεις που είχε, να επικοινωνήσει με τους συνεπιβάτες του που επέλεξε να γνωρίσει, να σκεφθεί την επόμενή του κρουαζιέρα και άλλα πολλά.

Χωρίς αμφιβολία, με την τεχνολογία αυτή οι εταιρείες κρουαζιέρας καινοτομούν και είναι πρωτοπόροι, όχι μόνο για τον χώρο τους, αλλά και για όλη τη μεγάλη βιομηχανία της φιλοξενίας και της αναψυχής, όταν για παράδειγμα οι μεγαλύτεροι ξενοδοχειακοί κολοσσοί δεν έχουν κάνει ούτε το μικρότερο βήμα προς την κατεύθυνση αυτή.

Κάποιες από τις υπηρεσίες που προσφέρονται μέσω της νέας τεχνολογίας αφορούν αποκλειστικά την άνεση και την ευκολία πρόσβασης του επιβάτη, κάποιες αφορούν και τον επιβάτη και το προσωπικό (πλήρωμα) της εταιρείας και κάποιες, φυσικά, μόνο το προσωπικό της εταιρείας (μάρκετινγκ).

Επειδή όμως η ασφάλεια και η προστασία είναι πρωταρχικός στόχος για τις εταιρείες κρουαζιέρας, συγκεκριμένες υπηρεσίες που προσφέρονται μέσω της τεχνολογίας εξυπηρετούν τους επιβάτες εντός και ειδικά εκτός του κρουαζιερόπλοιου, όταν αυτό βρίσκεται σε λιμάνια και προορισμούς κρουαζιέρας (π.χ. ειδοποίηση του κρουαζιερόπλοιου σε περίπτωση ανάγκης, εντοπισμός επιβάτη κ.λπ.).

Επειδή όμως η τεχνολογία συχνά μπορεί να ξεπεράσει κάποια ανθρώπινα όρια, όπως αυτά των προσωπικών δεδομένων, οι εταιρείες κρουαζιέρας έχουν θέσει τις δικλίδες ασφαλείας που ο ίδιος ο επιβάτης γνωρίζει και επιλέγει για να δημιουργήσει το δικό του εξατομικευμένο περιβάλλον ασφάλειας, διακριτικότητας και προσωπικής ψηφιακής υποστήριξης εντός και εκτός του κρουαζιερόπλοιου.

Tips

Τεχνολογική υποστήριξη αιχμής για τους επιβάτες τους που θα παρουσιάσουν οι εταιρείες κρουαζιέρας το 2018:

  1. Η Princess Cruises (όμιλος Carnival Corp.) ονομάζει Ocean Experience την ολιστική πλατφόρμα εμπειρίας του επιβάτη, που θα περιλαμβάνει τη λειτουργία μιας «έξυπνης πόλης» μέσα στο κρουαζιερόπλοιο, η οποία θα ξεκινάει πριν την κρουαζιέρα, παρέχοντας υπηρεσίες άνετης επιβίβασης για τον επιβάτη, θα του προσφέρει ατέλειωτες επιλογές ευκολίας μέσα στην κρουαζιέρα και θα καταλήγει στη δημιουργία του ψηφιακού εαυτού του επιβάτη (avatar), που θα τον αποχαιρετά στην αποβίβασή του. Οι καινοτομίες αυτές θα εφαρμοστούν σταδιακά σε όλα τα brands του ομίλου.
  2. Η MSC Cruises θα εφαρμόσει πλήρως το πρόγραμμα MSC for ME, με ίδιες περίπου υπηρεσίες όπως και ο όμιλος της Carnival Corp. για τους επιβάτες της. Διαφοροποιείται στη χρήση διαφορετικής τεχνολογίας βάσης και προσφέρει επιπλέον την αναγνώριση προσώπου.
  3. Στο ίδιο μήκος κύματος και ο όμιλος της NCLH (Norwegian Cruise Line Holdings), όπου, εκτός των άλλων, θα προσφέρει μόνιμη και χωρίς όρια επικοινωνία του επιβάτη με τον έξω κόσμο, με ένα ποσό κάτω των 10 δολ. ΗΠΑ για όλη την κρουαζιέρα.
  4. Και ο όμιλος της RCCL θα προσφέρει εξατομικευμένες υπηρεσίες μέσω της τεχνολογίας και, επιπλέον, μοναδικές –μέχρι σήμερα– εμπειρίες εντός του στόλου, όπως κινητή εξωτερική πλατφόρμα μεταφοράς επιβατών όταν το κρουαζιερόπλοιο (Celebrity Edge Class) αγκυροβολεί σε προορισμούς, εμπειρία αναψυχής πάνω στην πλατφόρμα αυτή όταν το κρουαζιερόπλοιο είναι εν πλω, ακροβατικές και θεατρικές παραγωγές σε ανοιχτά θέατρα κ.λπ.
  5. Τέλος, και οι εταιρείες που διαθέτουν μικρού μεγέθους υπερπολυτελή κρουαζιερόπλοια εστιάζονται στη βελτίωση της εμπειρίας του επιβάτη τους, με τη λειτουργία υποβρυχίων λίγων θέσεων, ελικοπτέρων για περιήγηση, χώρων υποθαλάσσιας παρατήρησης κ.λπ.

Η κρουαζιέρα με αμέτρητες τεχνολογικές επιλογές, για αξέχαστες ζωντανές και ψηφιακές εμπειρίες, από ένα απλό όραμα, έγινε πλέον πραγματικότητα.

Αθανασία Ζαφείρη BA, MA, & Χρήστος Νικολαΐδης, MBA, PhD. ICCS corp.

www.cruiseconsultancy.com

Επικοινωνία

Λ. Αλίμου 68, Aθήνα, 174 55

T. +30 210 98 20 114

F. +30 210 98 41 130

E. info@plefsimag.gr

Νέα Άρθρα

26 Φεβρουαρίου 2019
26 Φεβρουαρίου 2019

Plefsi Social

©2019 Plefsi. All Rights Reserved. κατασκευη ιστοσελιδας - XTD

Search