Η ανάπτυξη στην Κίνα

Την ώρα που τα φώτα της δημοσιότητας για τη διεθνή κρουαζιέρα πέφτουν στη συνεχή επικαιροποίηση της λίστας των υπό ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων, σε μία από τις ανερχόμενες αγορές κρουαζιέρας διεθνώς, αυτήν της Κίνας, λαμβάνονται και υλοποιούνται σημαντικές αποφάσεις, που επιβεβαιώνουν ότι το μέλλον της βιομηχανίας της κρουαζιέρας θα είναι τουλάχιστον άκρως ενδιαφέρον.

Τον επόμενο μήνα, αναμένεται η παρουσίαση του εθνικού πλάνου και της στρατηγικής ανάπτυξης για τη δημιουργία Πόλεων Τουρισμού Κρουαζιέρας στην Κίνα. Στη χώρα αυτή, όπως όλοι οι τομείς δραστηριότητας, έτσι και ο τουρισμός είναι απόλυτα ελεγχόμενος και προγραμματισμένος από το κεντρικό κράτος, και ειδικά από τον Εθνικό Οργανισμό Τουρισμού China National Tourism Administration (CNTA). Ο CNTA θεωρεί ότι το πλάνο αυτό είναι απόλυτα αναγκαίο για την υγιή ανάπτυξη του κλάδου της κρουαζιέρας.

Από πρώτη άποψη, ο Οργανισμός δεν φαίνεται να έχει άδικο, αν λάβουμε υπόψη ότι οι προορισμοί κρουαζιέρας στην Κίνα δεν είναι ιδιαίτερα πολλοί και αξιόλογοι, παρά το γεγονός ότι όλες οι μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας διαθέτουν ένα μεγάλο μέρος του στόλου τους στην περιοχή της ΝΑ Ασίας και στην Κίνα, όπου λειτουργούν λιμάνια αφιξο-αναχωρήσεων για κρουαζιέρα (home porting/turnaround ports). Πρέπει όμως να δημιουργηθούν νέα λιμάνια και προορισμοί κρουαζιέρας βάσει ειδικού αναπτυξιακού σχεδίου, να εκσυγχρονιστούν και να εμπλουτισθούν τα υφιστάμενα, για να μπορέσουν οι εταιρείες κρουαζιέρας να δημιουργήσουν ελκυστικά προϊόντα κρουαζιέρας στο άμεσο μέλλον για τους επιβάτες από την Κίνα και την Ασία, και όχι μόνο.

Οι εταιρείες κρουαζιέρας θεωρούν ότι την επόμενη πενταετία θα έχει αποκτηθεί η εμπειρία και η κουλτούρα της κρουαζιέρας στην κινεζική και την ασιατική αγορά και θα έχουν δημιουργηθεί οι συνθήκες για μαζικότερη προτίμηση από τους έμπειρους –Δυτικούς κυρίως– επιβάτες των υφιστάμενων και νέων προορισμών κρουαζιέρας που θα δημιουργηθούν στην περιοχή αυτή.

Ο Σύνδεσμος των Εταιρειών Κρουαζιέρας και Γιώτινγκ της Κίνας (China Cruise & Yacht Industry Association) υποστηρίζει τις αποφάσεις του CNTA και θεωρεί ότι βαδίζουν προς τη σωστή κατεύθυνση, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για την ανάπτυξη του κλάδου, προσφορά θέσεων εργασίας και εισόδημα για τους κατοίκους. Ήδη από το 2014, έχουν δημιουργηθεί 6 πιλοτικές αστικές αναπτύξεις για την κρουαζιέρα, και σύντομα αναμένονται τα πρώτα συμπεράσματα.

Για τη βιομηχανία της κρουαζιέρας, ενώ το κρουαζιερόπλοιο είναι το απόλυτο βασικό συστατικό της υπηρεσίας και το μέσο μετακίνησης και διαμονής, αν δεν υφίσταται το ιδανικό λιμάνι κρουαζιέρας και ο ενδιαφέρων προορισμός κρουαζιέρας, δεν μπορεί να δημιουργηθεί πρόγραμμα κρουαζιέρας. Ίσως στο μακρινό μέλλον και σε περιβάλλον ψηφιακής διαδραστικότητας, μια αέναη και συνεχής θαλάσσια περιήγηση μιας πλήρους εξοπλισμένης πλωτής πολιτείας χωρίς σταθμό και προορισμό να αποτελεί μέρος του ορισμού (εκείνης της εποχής) για την κρουαζιέρα, αλλά σε καμία περίπτωση σήμερα.

Το λιμάνι κρουαζιέρας είναι η αναγκαία και απαραίτητη πύλη που συνδέει το κρουαζιερόπλοιο και τους επιβάτες του με τον προορισμό κρουαζιέρας. Όση κι αν είναι η πολυτέλεια και η τεχνολογική επάρκεια του κρουαζιερόπλοιου, ο επιβάτης αναζητά την εικόνα και τις εμπειρίες του προορισμού. Για τον επιβάτη η εικόνα του κρουαζιερόπλοιου είναι δεδομένη και σταθερή, ενώ του κάθε προορισμού πολύχρωμη, πολύβουη και μοναδική στον χρόνο. Ας είναι ό,τι πιο σύγχρονο και πολυτελές το κρουαζιερόπλοιο, δεν θα μπορέσει όμως να προσφέρει από μόνο του τις εικόνες και την εμπειρία ενός απλού προορισμού στον επιβάτη του.

Αυτή είναι η φιλοσοφία της θαλάσσιας περιήγησης, αυτή είναι η πραγματική εμπειρία της κρουαζιέρας με επίκεντρο τον άνθρωπο.

Tips

Η κοσμογονία της κρουαζιέρας στην Ασία σε αριθμούς (το 2017 σε σχέση με το 2013, στοιχεία CLIA)

                                                          2013                      2017            (+%)

Επιβάτες κρουαζιέρας από                     1,5 εκατ.                4,24 εκατ.    

Ημέρες κρουαζιέρας το έτος                  4.300                     10.196

Αριθμός κρουαζιερών/ταξιδιών              861                       2.088

Αριθμός κρουαζιερόπλοιων                    43                         66

Brands εταιρειών κρουαζιέρας στην Ασία……….           35

Συνολικές προσεγγίσεις στην Ασία……………….            7.196

Προορισμοί κρουαζιέρας στην Ασία……………….           294

Εθνικότητες επιβατών κρουαζιέρας στην Ασία

Κίνα                       67,8%

Ταϊβάν                    7,6%

Ιαπωνία                 7,0%

Σιγκαπούρη            6,4%

Ινδία                      3,9%

Χονγκ Κονγκ           3,6%

Ν. Κορέα                0,9%

Υπόλοιπη Ασία        2,8%

ΣΥΝΟΛΟ                 100%

Εξαιρετικοί ρυθμοί ανάπτυξης και προοπτικές…

 

Αθανασία Ζαφείρη BA, MA, & Χρήστος Νικολαΐδης, MBA, PhD. ICCS corp.

www.cruiseconsultancy.com

Επικοινωνία

Λ. Αλίμου 68, Aθήνα, 174 55

T. +30 210 98 20 114

F. +30 210 98 41 130

E. info@plefsimag.gr

Νέα Άρθρα

26 Φεβρουαρίου 2019
26 Φεβρουαρίου 2019

Plefsi Social

©2019 Plefsi. All Rights Reserved. κατασκευη ιστοσελιδας - XTD

Search