Rolex Sydney Hobart Yacht Race 2019

Ο ιστιοπλοϊκός αγώνας Rolex Sydney Hobart είναι ο δημοφιλέστερος στην Ωκεανία. Ένας «Γολγοθάς» 628 μιλίων από το Sydney στο Hobart, στη διάρκεια του οποίου οι ιστιοπλόοι πρέπει να αντιμετωπίσουν τεράστια κύματα και ισχυρούς –πολλές φορές θυελλώδεις– ανέμους. Θεωρείται από αρκετούς ο δυσκολότερος αγώνας ανοικτής θαλάσσης στον κόσμο, καθώς αποτελεί ένα τεστ ναυτικής ικανότητας, πάθους, αντοχής και κουράγιου.
Η συμμετοχή σε αυτόν τον αγώνα αποτελεί, από μόνη της, μια επιβράβευση. Ωστόσο, ο νικητής της κούρσας, με βάση τον διορθωμένο χρόνο, λαμβάνει το πολυπόθητο Tattersall Cup.
Βέβαια, σε αυτόν τον αγώνα, τα φώτα της δημοσιότητας πέφτουν σε αυτόν που θα περάσει πρώτος τη γραμμή του τερματισμού και θα γίνει το γρηγορότερο σκάφος στον αγώνα, κερδίζοντας το Line Honours Challenge Cup.
Στις φετινές συμμετοχές διακρίναμε τα 5 υπερσκάφη των 100 ποδιών, 10 σκάφη TP52, ένα σκάφος νέας γενιάς 60-70 ποδιών, αλλά και πολλούς βετεράνους, που παραμένουν ανθεκτικοί στη δύναμη των νεότερων μοντέλων, διαμορφώνοντας έναν στόλο με μεγάλο βάθος και ποιότητα.
«Ο φετινός στόλος είναι o ανταγωνιστικότερος IRC στόλος που μπορεί να δει κανείς παγκοσμίως» δήλωσε ο skipper Matt Allen του σκάφους Ichi Ban (TP52), ο περσινός Overall νικητής του αγώνα.

Η εκκίνηση
Η 26η Δεκεμβρίου είναι, παραδοσιακά, η ημέρα εκκίνησης του αγώνα Rolex Sydney Hobart. O 74ος αγώνας ξεκίνησε, όπως πάντα, στις 13:00 τοπική ώρα, με τα 85 σκάφη που συμμετείχαν να εκκινούν κανονικά από 3 διαφορετικές γραμμές.
Μια απίθανη καλοκαιρινή μέρα, με τον αέρα να φυσά BA με ένταση 10-12 κόμβους, συνέβαλε σε μια φανταστική εκκίνηση, με τα grand prix να προπορεύονται και με πολλά τακ να προσπαθούν να βγουν μπροστά.
Μετά το πρώτο σημείο στροφής, τα σκάφη ξεδίπλωσαν τα richer μπροστινά πανιά και στις πρώτες 2 ώρες το supermaxi 100ft Comanche, ο περσινός νικητής, είχε καταφέρει να έχει ένα μικρό προβάδισμα, με τα άλλα 4 μεγάλα σκάφη να τον καταδιώκουν από κοντά.
Μεγάλη μάχη έγινε επίσης στην εκκίνηση και στα σκάφη των 60 ποδιών: εκεί το σκάφος Winning Appliances (Carkeek 60) είχε μικρό προβάδισμα από τα δύο RP66s, το Alive και το Wild Oats XI.
Μεγάλος άτυχος στον αγώνα ήταν το 100ft Scallywag (Dovell 100-Hong Kong) του Seng Huang Lee, το οποίο στις 3 ώρες του αγώνα ανέφερε ότι έσπασε το bowsprit και αποσύρεται.
Συνολικά, στον αγώνα, υπήρξαν 5 αποχωρήσεις με υλικές ζημιές.

“Supermaxi” αγωνία μέχρι τέλους
Τα 4 εναπομείναντα μεγάλα σκάφη των 100 ποδιών έκαναν έναν «λυσσαλέο» αγώνα για να είναι τα πρώτα που θα κόψουν το νήμα του τερματισμού.
Στις 27-28 Δεκεμβρίου, το Comanche διατηρούσε 2 μίλια ισχνό προβάδισμα από το δεύτερο, Black Jack (RP100). Ωστόσο, στη 01:00, στις 29 Δεκεμβρίου, έγινε η μεγάλη ανατροπή: το Wild Oats XI (RP100), που αποφάσισε να πλεύσει στα ανοιχτά και μακριά από την ακτογραμμή στην οποία έπλεαν τα άλλα 100άρια, πέρασε μπροστά, με δεύτερο το Black Jack (RP100), ενώ το Comanche (100 supermaxi), που οδηγούσε την κούρσα για 32 ώρες, έμεινε τρίτο μπροστά από το Infotrack (Juan-K 100).
Αυτή έμελλε να είναι και η κατάταξη μέχρι το τέλος, καθώς με μια κλειστή πλαγιοδρομία και τον άνεμο να πνέει με μεσαία ένταση σταθερά δυτικός, δεν μπόρεσε το Comanche να ανακτήσει το προβάδισμα. Έτσι, το Wild Oats XI κέρδισε για 10η φορά το Line Honours, ολοκληρώνοντας τον αγώνα έπειτα από 43 ώρες (1 ημέρα, 19 ώρες, 7 λεπτά, 21 δευτερόλεπτα).
«Αυτό το συναίσθημα είναι κάτι που δεν αγοράζεται. Αποτελεί λύτρωση όχι μόνο για εμένα, αλλά και για όλη την ομάδα και για την οικογένεια Oatley» αναφέρει ο M. Richards, skipper του Wild Oats XI, που πέρσι έχασε τον αγώνα στα χαρτιά, έπειτα από ένσταση.
Όσο ενδιαφέρουσα ήταν όμως η μάχη για το Line Honours άλλο τόσο δραματική ήταν και η κούρσα για το Overall κύπελλο μεταξύ των 50-60 ποδιών, καθώς υπήρχε συνεχής εναλλαγή των θέσεων από την αρχή μέχρι το τέλος. Εκεί, ο περσινός νικητής, Ichi Ban, αν και ξεκίνησε άσχημα, κατάφερε να οδηγεί την κούρσα μέχρι και τις 27 Δεκεμβρίου, 00:00. Ωστόσο, στο ύψος του ποταμού Derwent, «έπεσε θύμα» των ακαθόριστων ανέμων της περιοχής, χάνοντας το προβάδισμα, κάτι που εκμεταλλεύθηκαν τα δύο RP66, το Wild Oats XI και το Alive.
Λίγο πριν τη στροφή στο νησί Tasman Island, το Wild Oats XI είχε την ισχνή πρωτοπορία, που όμως δεν κατάφερε να κρατήσει, καθώς το Alive, με καλύτερους χειρισμούς, κατάφερε να τερματίσει μπροστά για μόλις 13 λεπτά, τα οποία ήταν αρκετά για να του δώσουν την τελική νίκη, αποτελώντας έτσι το πρώτο σκάφος από την Τασμανία που κερδίζει τον αγώνα μετά το 1979.
«Ήταν ένας σκοπός ζωής για εμένα» είπε ο P.Turner, skipper του Alive, ο οποίος δήλωσε ότι δεν το έχει ακόμη συνειδητοποιήσει.

Αξιοσημείωτα παραλειπόμενα
Η χρονιά των γυναικών
Περισσότερες από 80 γυναίκες συμμετείχαν στον αγώνα, με highlight το πλήρως γυναικείο πλήρωμα της Stacey Jackson του Wild Oats X –το 2ο σκάφος της οικογένειας Oatley–, που κατάφεραν να έρθουν στη 2η θέση Overall.
H πρώην υπουργός Εξωτερικών, Julie Bishop, υποστηρίζοντας την καμπάνια για τη βιωσιμότητα των θαλασσών, εκκίνησε με το σκάφος του Black Jack τιμητικά και, στη συνέχεια, πήδηξε στο νερό, για να περισυλλεγεί λίγα λεπτά αργότερα.

Για την τραγωδία του 1998
Σε προγραμματισμένη ραδιοφωνική μετάδοση, ο D. Kellett, συμμετέχων στον αγώνα του 1998 –που κατέληξε στη μεγαλύτερη ιστιοπλοϊκή τραγωδία, με 6 νεκρούς, 5 βυθισμένα σκάφη και 71 να εγκαταλείπουν–, διάβασε ένα συγκινητικό επιμνημόσυνο μήνυμα για τα θύματα εκείνης της κούρσας.
Ο P. Dean, γιός ενός εκ των θανόντων του 1998, έτρεξε για πρώτη φορά τον αγώνα με σκάφος Winning Appliances.

To γεύμα υποδοχής
Οι διοργανωτές των αγώνων, το Cruising Yacht Club of Australia (CYCA) και το Royal Yacht Club of Tasmania, στο επιχειρηματικό γεύμα υποδοχής του κυπέλλου Tattersall Cup, συγκέντρωσαν περίπου 20.000 δολ., τα οποία και θα διατεθούν για την ασφάλεια των ιστιοπλόων στη θάλασσα.

Wild Oat XI déjà vu…
Μόλις τερμάτισε το σκάφος Wild Oats XI, δέχθηκε ένσταση από την επιτροπή αγώνων, καθώς υπήρχε έγγραφη ενημέρωση από τον ιδιοκτήτη του άλλου RP 100, Black Jack, ότι δεν είχε ανοιχτό το αυτόματο σύστημα αναγνώρισης (ΑIS) κατά τη διάρκεια του αγώνα. Ωστόσο, φέτος, η απόφαση της επιτροπής ήταν απαλλακτική, με το σκεπτικό ότι η ενημέρωση δεν κατατέθηκε από αγωνιζόμενο πλήρωμα, αλλά από εξωτερικό παράγοντα.

Εκκίνηση μετ’ εμποδίων
Τα supermaxi σκάφη που εκκίνησαν είχαν να αντιμετωπίσουν εκτός από τους ανταγωνιστές και τα πολυάριθμα σκάφη με θεατές, τα οποία προκάλεσαν μικρός χάος και αποσοβήθηκε ένα σοβαρό ατύχημα, λόγω καλής διαχείρισης και καλής τύχης…

Ο τελευταίος της κούρσας
Το σκάφος Chancellor (First 47.7) ήταν ο τελευταίος που τερμάτισε λίγο πριν τη 01:30 τα ξημερώματα της 31ης Δεκεμβρίου, προλαβαίνοντας το ρεβεγιόν της πρωτοχρονιάς!

Η επιβράβευση των νικητών
Η Rolex, που από το 2002 είναι μέγας χορηγός των αγώνων, μοιράζεται με τα πληρώματα το πάθος, την απόλυτη ακρίβεια και το ομαδικό πνεύμα. Στο τέλος του αγώνα, επιβράβευσε τους καπετάνιους των νικητών τόσο του Line Honours όσο και του Overall Tattersall Cup με το Official Rolex Sydney Hobart Yacht Race Prize.

www.rolex.com

ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΙΜΙΛΙΟ ΑΣΛΑΝΗ

Επικοινωνία

Λ. Αλίμου 68, Aθήνα, 174 55

T. +30 210 98 20 114

F. +30 210 98 41 130

E. info@plefsimag.gr

Νέα Άρθρα

26 Φεβρουαρίου 2019
26 Φεβρουαρίου 2019

Plefsi Social

©2019 Plefsi. All Rights Reserved. κατασκευη ιστοσελιδας - XTD

Search