Swan 78

Το νέο Swan 78 είναι Swan… μέχρι βάθους, γρήγορο, ασφαλές, εύκολο και άνετο στη θάλασσα. Συνεχίζει την παράδοση της φιλοσοφίας της Nautor στις σχεδιαστικές γραμμές του Germán Frers, συμπληρώνοντας την γκάμα στη δημοφιλή κατηγορία των 24 μέτρων.

Η Nautor ισχυρίζεται ότι το σκάφος είναι εμφανής απόγονος των κομψών Swan 80 και 82. Το μήκος του περιορίστηκε, καθώς τα σκάφη άνω των 24 μέτρων, διεθνώς, πλέον, χρειάζονται ειδικές άδειες και κυβερνήτες. Ωστόσο, το νέο μοντέλο έχει μεγαλύτερο πλάτος, αντισταθμίζοντας έτσι τη συνολική επιφάνεια και τους όγκους. Για τον λόγο αυτό διαθέτει και δύο πηδάλια, ώστε να μην έχει μεγάλα βαθικά και να είναι πιο εύκολο στους χειρισμούς.

Αν σε όλα αυτά προσθέσει κανείς και τη μεγάλη ιστιοφορία με την καρίνα με βολβό, τότε καταλαβαίνει ότι μιλάμε για ένα σπορ σκάφος που δεν υστερεί σε επιδόσεις σε σύγκριση με τα καθαρόαιμα αγωνιστικά.
Βέβαια, η έμφαση στο Swan 78, τόσο σχεδιαστικά όσο και από το ναυπηγείο, έχει δοθεί στις ανέσεις της κρουαζιέρας, μέσα κι έξω, φέροντας τη σφραγίδα της Nautor, ειδικά στο φινίρισμα του εσωτερικού.

Αυτή είναι και η βασική διαφορά από το προηγούμενο μοντέλο, που είχε κυκλοφορήσει το 2007 με εντελώς άλλο concept. Το νέο Swan 78 δεν έχει τη μοναδικότητα του προηγούμενου one-off μοντέλου, που είχε σχεδιάσει ο Αμερικανός Bill Tripp, αποδεικνύοντας τότε πως η πολυτέλεια δεν είναι απαραίτητο να στερείται των επιδόσεων ενός καθαρόαιμου αγωνιστικού σκάφους. Με αναδιπλούμενη καρίνα, που έφτανε στα 5,2 μέτρα βάθος, και κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από ανθρακονήματα (carbon fibre), εκείνο το σκάφος έδειχνε τον χαρακτήρα του από την πρώτη ματιά. Οι νέες γενιές Swan, που είναι όλες σχεδιασμένες από τον Germán Frers, δεν ξεφεύγουν από το σχεδιαστικό πλαίσιο της εταιρείας.

Το νέο Swan 78-001 Haromi είχαμε την ευκαιρία να δούμε και να θαυμάσουμε στον πρόσφατο αγώνα Rolex Middle Sea Race στη Μάλτα, ανάμεσα σε άλλα δέκα Swan, τα οποία, αν μη τι άλλο, κέρδισαν τις εντυπώσεις.

Εξωτερικό

Όλο το know-how και η εμπειρία της Nautor σε αγωνιστικά σκάφη αλλά και σε σκάφη κρουαζιέρας έχει ενσωματωθεί σε αυτό το νέο σκάφος ανοικτής θαλάσσης. Και μάλιστα με μήκος που δεν ξεπερνά τα 24 μέτρα, όπως υπαγορεύει η νέα οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το σκάφος αυτό μπορεί να κυκλοφορεί ελεύθερα και χωρίς επαγγελματικά πληρώματα.
Η πανέμορφη γάστρα, με το τριγωνικό σχήμα και το μεγάλο πλάτος, αποπνέει τη δύναμη και την ταχύτητα που το χαρακτηρίζουν. Οι μοντέρνες γραμμές περιλαμβάνουν αρκετές ακμές, ενώ την αγωνιστική του κληρονομιά προδίδουν η πλώρη και η πρύμνη, που είναι ελαφρώς ανασηκωμένες από την επιφάνεια της θάλασσας.
Τα διπλά πηδάλια και φυσικά τα διπλά τιμόνια αφενός ανοίγουν τον χώρο στην πρύμνη πάνω στο ντεκ, αφετέρου δε κάνουν το σκάφος πολύ πιο χειρίσιμο ακόμη και σε συνθήκες αγωνιστικές όταν το σκάφος κουπαστάρει.
Η δε τηλεσκοπική καρίνα, που έχει για παράδειγμα το Haromi, το καθιστά ικανό να συναγωνιστεί καθαρόαιμα αγωνιστικά και σε συνθήκες κρουαζιέρας να μπορεί να έχει πρόσβαση σε ρηχούς, μικρούς και πιο απομακρυσμένους κόλπους. Ειδικά στην Ελλάδα, όπου τα λιμάνια είναι περιορισμένα και τα βαθικά μικρά, ένα τέτοιο σκάφος μπορεί να προσφέρει ταυτόχρονα την πολυτέλεια και τις ανέσεις ενός μεγάλου γιοτ, αλλά και την ευελιξία ενός πολύ μικρότερου.
Στο νέο μοντέλο υπάρχει η δυνατότητα τοποθέτησης έξτρα αγωνιστικού πακέτου που αναβαθμίζει τις επιδόσεις του σκάφους. Ο ιδιοκτήτης του Haromi, για παράδειγμα, έχει επιλέξει αυτό το πακέτο. Το πακέτο περιλαμβάνει μακρύτερο πρόβολο, αρματωσιά ECsix από carbon, κλείδωμα στα μαντάρια, square-top μαΐστρα με βαρδάρια, traveler για τη σκότα της μαΐστρας και επιπλέον βίτζια πάνω στο σπιράγιο.
Όσον αφορά την καρίνα, το πακέτο περιλαμβάνει τηλεσκοπική καρίνα, διπλά πηδάλια και καλύτερη γκαρνταρόμπα. Σε αντίθεση με το Haromi, που έχει αγωνιστικές καταβολές, το Swan 78-002 Kinina είναι πιο κρουαζιεράδικο, με το βάθος του να μην ξεπερνά τα 4 μέτρα.
Η γάστρα και τα χωρίσματα είναι όλα από προκατασκευασμένο ανθρακόνημα και GRP, ενώ το ντεκ και τα διάφορα εξαρτήματα είναι όλα carbon και εποξικό σάντουιτς με πυρήνα corecell, κατασκευασμένο σε κενό.
Σχεδιαστικά, το κατάστρωμα προστατεύει το κόκπιτ, ενώ ταυτόχρονα μεγαλώνει το ύψος κάτω, δίνοντας πιο ευρύχωρους όγκους. Η προστασία των επιβατών ολοκληρώνεται με τα αναδιπλούμενα sprayhood και το μπίμινι.
Οι καμπύλες με τις ακμές συνδυάζονται άριστα πάνω και κάτω. Ειδικά από την υπερκατασκευή, με τα παράθυρα πλέον να έχουν ορατότητα 360 μοιρών, όπως επιτάσσουν οι νέες γραμμές του design, υπάρχει η δυνατότητα μετατροπής σε έναν άνετο χώρο για ηλιοθεραπεία.
Όπως πάντα, το κατάστρωμα είναι «καθαρό» από εξαρτήματα, χωρίς να θυσιάζεται η ικανότητα του σκάφους. Απλώς, όλα τα χρήσιμα εξαρτήματα είναι βυθιζόμενα μέσα στο ντεκ όταν δεν λειτουργούν.
Είναι δε αξιοσημείωτο το γεγονός ότι το σκάφος έχει κατασκευαστεί έτσι ώστε να μπορεί να ταξιδεύει με δύο άτομα μόνο πλήρωμα. Τα ηλεκτρικά βίτζια βρίσκονται πίσω, κοντά στις τιμονιέρες, και βέβαια όλα τα σχοινιά, μαντάρια και σκότες έρχονται πίσω.
Το κόκπιτ έχει σχήμα ημικυκλικό, με περιμετρικούς καναπέδες, δύο ξεχωριστά τραπέζια και χώρους για αποθήκευση. Ο μεγάλος καθρέφτης ανοίγει και γίνεται μια πλατφόρμα για μπάνιο με πλάτος πάνω από 4 μέτρα.
Μπροστά από το άλμπουρο, το κατάστρωμα είναι εντελώς ελεύθερο, αφού τόσο το forepeak όσο και το locker της άγκυρας με τον βραχίονα με την άγκυρα βρίσκονται κάτω από τα hatch.

Εσωτερικό

Εσωτερικά, το σκάφος είναι σχεδιασμένο όπως όλα τα μεγάλα σκάφη της Swan. Ο διαχωρισμός ανάμεσα στους χώρους του ιδιοκτήτη και των επιβατών και του πληρώματος είναι ευκρινής και διακριτός. Το πλήρωμα, μαζί με τους χώρους service, κουζίνα κ.λπ., μπορεί να αποκοπεί από το κεντρικό σαλόνι και το υπνοδωμάτιο του ιδιοκτήτη, ώστε να μην παρεμποδίζεται η ιδιωτικότητά του.
Η σχεδίαση του εσωτερικού προσφέρει δύο επιλογές: την Owner Forward (OF) και την Owner Aft (OA), δηλαδή οι χώροι του ιδιοκτήτη στην πλώρη ή στην πρύμνη. Στην πρώτη περίπτωση, η καμπίνα του ιδιοκτήτη βρίσκεται στην πλώρη, όπου έχει περισσότερη ησυχία και δροσιά. Με μήκος 4,5 μέτρα, και το κρεβάτι στο κέντρο, η καμπίνα είναι πολύ ευρύχωρη. Ξεχωριστό μπάνιο και τουαλέτα αλλά και ένα μικρό γραφείο και ντουλάπες συμπληρώνουν τον χώρο.
Στην περίπτωση που η καμπίνα βρίσκεται πίσω, η άνεση είναι μεγαλύτερη, ειδικά όταν ταξιδεύει το σκάφος, ακόμη και με καιρό. Η μεγάλη σουίτα έχει πλάτος 6 μέτρα και περιλαμβάνει όσα και η πλωριά έκδοση. Σε κάθε περίπτωση, υπάρχουν τρεις ακόμη καμπίνες με δικό τους μπάνιο και τουαλέτα.
Τα γνωστά αγαπημένα χρώματα της Swan κυριαρχούν στο εσωτερικό, με λευκά δέρματα σε τοίχους και οροφή και ξύλινο πάτωμα σε σκούρο μπαμπού. Στους κοινόχρηστους χώρους υπάρχει και ο τόνος του απαλού γαλάζιου.
Το σαλόνι είναι πολύ μεγάλο, με πλάτος πάνω από 6 μέτρα και περιμετρική θέα.
Οι καμπίνες των επιβατών μπορεί να έχουν δύο μονά ή διπλά κρεβάτια. Οι καμπίνες του πληρώματος είναι ευρύχωρες και λειτουργικές, όπως πάντα.
Το μηχανοστάσιο βρίσκεται κάτω από τα πανιόλα, για καλύτερη ευστάθεια και αφήνοντας τους χώρους για καλύτερη εκμετάλλευση.
Η κουζίνα και οι αποθηκευτικοί χώροι είναι λειτουργικοί και εργονομικά σχεδιασμένοι.
Όσον αφορά την ποιότητα κατασκευής της Nautor, δεν χρειάζεται να ειπωθεί τίποτα παραπάνω. Το φινλανδικό ναυπηγείο φημίζεται εξάλλου για τη δουλειά του.

SWAN 78
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Πληροφορίες: Atalanta Marine, τηλ. 210 99 10 722, www.atalantamarine.com
Ολικό μήκος: 23,99 μέτρα
Μέγιστο πλάτος: 6,40 μέτρα
Βύθισμα: 4,00 μέτρα
Εκτόπισμα: 42.600 κιλά
Χωρητικότητα καυσίμου: 2.000 λίτρα
Χωρητικότητα νερού: 1.300 λίτρα
Κινητήρες: 140 kW με 190 Hp
Πιστοποίηση CE Approval Category A Ocean

ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΑΝΟ Ν. ΡΟΥΔΑ

 

Επικοινωνία

Λ. Αλίμου 68, Aθήνα, 174 55

T. +30 210 98 20 114

F. +30 210 98 41 130

E. info@plefsimag.gr

Νέα Άρθρα

19 Φεβρουαρίου 2019
19 Φεβρουαρίου 2019

Plefsi Social

©2019 Plefsi. All Rights Reserved. κατασκευη ιστοσελιδας - XTD

Search