Yachting: Υψηλός οικονομικός αντίκτυπος

Σε μελέτη του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων σημειώνεται ότι η συνολική οικονομική επίδραση από τις πωλήσεις σκαφών, μηχανών, αξεσουάρ και θαλάσσιου εξοπλισμού σκαφών είναι 17,2 εκατ. ευρώ, ενώ τον μεγαλύτερο συντελεστή αποτελούν οι πωλήσεις των μηχανοκίνητων σκαφών με εσωτερική μηχανή αξίας 7,7 εκατ. ευρώ. Ακολουθούν η κατηγορία των αξεσουάρ και του θαλάσσιου εξοπλισμού με συνεισφορά 5 εκατ. ευρώ και οι πωλήσεις φουσκωτών σκαφών με 3,4 εκατ. ευρώ. Σχετικά με τις δαπάνες ιδιοκτησίας και χρήσης σκαφών έρευνα του Πανεπιστημίου Πειραιώς έδειξε ότι η ετήσια δαπάνη ανά σκάφος (ανελαστικά και ελαστικά έξοδα) ανέρχεται σε 34.307 ευρώ.

Πηγές της αγοράς αναφέρουν ότι σύμφωνα με στατιστικές που πηγάζουν κυρίως από την Ισπανία οι δαπάνες (ελαστικά + ανελαστικά έξοδα) ανά σκάφος στην Ευρώπη κυμαίνονται από 5 έως 12 φορές το κόστος ελλιμενισμού σε ευρώ (5 φορές για τα μικρότερα σκάφη, 12 για τα μεγαλύτερα σκάφη). Πηγές της αγοράς εκτιμούν ότι τα συνολικά έσοδα του ελλιμενισμού ξεπερνούν τα 75 εκατ. ευρώ. Εάν λοιπόν πάρουμε ως μέσο όρο δαπανών τα 8 ευρώ ανά σκάφος ανά 1 ευρώ κόστους ελλιμενισμού, βάσει των ισπανικών μελετών, προκύπτει σύνολο δαπανών 75 x 8 = 600 εκατ. ευρώ.

Επιπλέον, και στις δύο μεθόδους θα πρέπει να υπολογιστούν οι δαπάνες και άλλων πλαστικών σκαφών, συμπεριλαμβανομένων και σκαφών με εξωλέμβια μηχανή, κύρια έξοδα των οποίων αποτελούν τα καύσιμα και κάποια συντήρηση, με εκτιμώμενη αξία περίπου 25 εκατ. ευρώ.

 

Επικοινωνία

Λ. Αλίμου 68, Aθήνα, 174 55

T. +30 210 98 20 114

F. +30 210 98 41 130

E. info@plefsimag.gr

Νέα Άρθρα

26 Φεβρουαρίου 2019
26 Φεβρουαρίου 2019

Plefsi Social

©2019 Plefsi. All Rights Reserved. κατασκευη ιστοσελιδας - XTD

Search